Clash of the Titans - a gde smo tu mi?

Clash of the Titans - a gde smo tu mi?

Verovatno ste ovih dana "čuli" kuknjavu Facebook-a u vezi sa novom “Privacy and Data usage” politikom koju je uveo Apple sa iOS 14 verzijom njihovog operativnog sistema...u jednoj rečenici, korisnici Apple-a će morati eksplicitno da daju saglasnost da dozvoljavaju da njihovo ponašanje bude praćeno od strane eksternih provajdera (čitaj "Facebook Pixel-a"), drugim rečima obavezna "opt-IN” umesto dosadašnje “opt-OUT" funkcije sakrivene na 849.stranici Privacy Policy-ja u fontu veličine 8. :)

Brže bolje, Facebook-ov PR je pokrenuo kampanju #SpeakUpForSmallBussiness, navodno brinući se koliko će ovo uticati na efikasnost re-targeting kampanja, dinamičkih oglasa, custom audienca i sl. alata baziranih na Pixel-u i kako će ovo sve posledično ugroziti poslovanje malih biznisa čiji oglasi neće biti toliko efikasni kao do sada....A ako oglasi ne budu efikasni, smanjivaće se i budžeti za oglašavanje i naravno, njihov prihod...logično, to jeste što njih najviše brine.

Obzirom na učešće iOS-a kod nas na tržištu i relativno mali broj biznisa koji koriste u punom obimu sve re-marketing/re-targeting opciju koje omogućava Facebook, nisam siguran da će se ova promena suštinski osetiti ali verovatno će situacija po ovom pitanju vremenom postojati sve zategnutija a mogućnosti monetizacije “third-party data”, pa čak i “first-party data” sve manje i manje.

"Zero-party Data" is GOLD

Sve ovo što se ovih dana dešava, definitavan je dokaz da će u budućnosti "Zero-party data" postati najvažniji resurs kompanije.

“Zero-party data” jesu lični podaci, stavovi, preferencije, navike i sl.... koje korisnik svesno, eksplecitno i pre svega, dobrovoljno podeli sa nama, kao vlasnikom biznisa/brenda.

Ovakvi podaci su i pouzdaniji od bilo kojih koje nam serviraju Facebook ili Google i kao takvi, daleko su kvalitetniji input za personalizovane kampanje.

Naravno, ukoliko želimo kvalitetne “Zero-party” podatke, ne možemo ih dobiti besplatno...pre svega, sa korisnicima moramo izgraditi jedan odnos poverenja, a moraju biti i na neki način stimulisani da bi ih podelili sa nama i što je najbitnije, da budu iskreni i objektivni koliko je to moguće.

Za prikupljanje ovih podataka, mora se kvalitetno osmisliti strategija i taktika...ona svakako može uključivati pristupnice za učešće u programima lojalnosti, ali i forme za skupljanje lead-ova, ankete/follow-up istraživanja, NPS upitnika, prijave na Newsletter i sl..

Kada se ovi “Zero-party” podaci "skuvaju" sa podacima o transakcijama kupaca (koji su takođe samo naši podaci i u koje moramo imati strukturirani i kontinuirani uvid), monetizacija ovih podataka ide pre svega u pravcu kreiranja personalizovanih ponuda, relevantne komunikacije, optimizaciji svih poslovnih proces (pricing-a naročito) i posledično, ušteda u marketing budžetima i povećanju KPI-jeva.

Da ne budem shvaćen pogrešno, omni-channel pristup, kombinacija offline/online strategija, korišćenje svih dostupnih podataka itd... i na dalje trebaju i moraju da budu deo integralne marketing strategije, ali kako stara izreka učenih i iskusnih ljudi kaže: “Uzdaj se u se i u svoje kljuse” ?

P.S.Bacite pogled na mogućnosti naše “My SpotLight” CRM & Loyalty platforme i ukoliko već niste, počnite sa upoznavanjem svojih kupaca i korišćenjem tog znanja u cilju unapređenja biznisa.